Search This Blog

Wednesday, March 9, 2011

Santai-santai

Nukilan ni aku tulis time maghrib ni. tah kenapa tangan ni gatai nak taip. ape leh buat.. bedal je la. Aku sekarang ni penuh dengan rintangan dan cobaan dunia. mana ke tidaknya.. semua jadi x betol. Apo kono eii jang.. What the problem man?? come on man..

Untuk pertama kalinya aku rasa kehilangan.. Kehilangan yang sangat teruk. Aku ngaku ler aku ni ego tahap gaban.. tapi sekarang ni ego aku mmg dah xde. semua hilang dalam sekelip mata. Baru aku sedar aku ni insan lemah. Kehilangan kasih syg ni mmg perit. Semuanya berlaku dengan cepat.. Sayang orang ni take time lamakan. tapi nak benci org sekejap je. bila kita syg org tu kita puja dia.. kita nak sentiasa bersama dia. tapi bila dah benci semua yg syg tu lenyap. kadang2 kita  lebih ingat kesalahan orang lebih dari kebaikkan orang. even orang tu dah tabur semua kebaikkan dia. pasal hal kecil semua bole jadi berubah. Why? Manusia mmg mcm ni ke? tapi aku percaya x semua macam tu. Tapi ape kejadahnya semua ni? Mana pergi sivik?

Aku rasa sedeh dengan semua yang berlaku. Aku sentiasa fikir positif. tapi bila aku fikir negatif.. mmg teruk jadinya. logik akal aku akan sentiasa negatif. Why? Selalu orang cakap kan kekuatan perempuan satu kerajaan pon boleh hancur. I do everything man... ape lagi nak.. aku bukan mudah kalah. tp kali ni aku kalah. Why? aku x bole tahan beb.. setiap manusia melakukan kesalahan.

Fikiran aku x de la hebat sangat. aku pon selalu failed dulu masa belajar. tapi aku kuat semangat. even result teruk sampai di tamatkan pengajian (DTP). Tp akhirnya aku dapat gak sijil aku tu. emmmm... tapi semagat aku kebelakangan ni x de.. aku tumpas ke ape ni..aku harap belom lagi. huh.. bintang belom bersinar agaknya.

Sekarang ni buat aku kuat pon pasai aku fikir kalu aku teruk ade orang lagi teruk dugaannya. huh... tapi betoi ape aku cakap ni.. cam orang kata la.. sehebat mana pon kita, akan ade yang lebih hebat dari kita. tgk bill gates. orang kaya dunia.. then kita dikejutkan plak bila kat mesir bergolak. tetiba timbul cerita kekayaan hosni mubarak tu lagi lebih dari bill gates. see.. aku x tipu maa. ni pas ni agaknya ade g yg lagi kaya dari hosni mubarak tu. tapi kaya mana pon manusia ni x sekaya allah SWT.

Setiap manusia melakukan kesalah. tapi cara untuk betolkan keadaan adalah memaafkan dan cuba bagi pluang.

2 comments:

  1. yup btul tu... be patient my fren... it takes time to forget someone... take ur time... i hope that u will recover soon... not as the new arip... but the stronger arip... you gain the experience on this... and by experience u will learn to correct what is wrong... be like butterfly... before it change to a butterfly... it will be a pulps first... at first it looks ugly but after the transformation it looks more beautiful than before... that is what u should consider for... good luck...:)

    ReplyDelete
  2. owh... seumpama rama-rama yer dine.. hehehehe... thanks my fwen. u totally understand me. Sya leh jadi gila tanpa bantuan awak.

    ReplyDelete